Beskrivning

Raws är ett ungt, modernt och hållbart företag med ambitionen att förändra spelplanen för sugrör. Från ohållbara av plast till 100% naturliga, kemikaliefria, återanvändningsbara sugrör tillverkade av äkta svensk vass. Från Straws till Raws.

Genomförande

Företaget planerade för lansering mitt på Stureplan i Stockholm. WDP fick i uppdrag att skapa uppmärksamhet och en merchandiseidé som skulle stärka bilden av företagets hållbara värdegrund.

Utifrån analyser av Raws målgrupper, deras livsstilar och åsikter designade vi en modern och hållbar merchandise-kollektion. Varje plagg bar en QR-kod som ledde till en quiztävling om hållbarhet och sugrör. Stureplans kändisar bjöds in för att dra publik och delta i evenemangets gamification.

Resultat

Succé. Vi lärde känna deltagarna och deras kunskaper om hållbarhet och om varumärket. På ett engagerande och lekfullt sätt fick vi mängder av spännande kampanjidéer.