Gamification

Vill du engagera dina medarbetare, kunder eller partners?
Lösningen stavas gamification.

Kraften i dopamin används för att engagera, konvertera och aktivera dina kunder med hjälp av ett quiz. Intressenter får enkelt åtkomst till quizet via sms och email.

Hur det fungerar

1. Skräddarsydda quiz

3. Kartlägga data

4. Ökad försäljning

2. SMS och email

Quizet används för att trigga intressenter mot önskade beteenden och därmed öka företagets attraktion, uppmärksamhet och lönsamhet.

WDP kartlägger kunddata och analyserar händelseförloppet med målet att öka konverteringsgraden, försäljningen och varumärkeskännedomen för våra kunder.

Ett interaktivt och klickbart quiz skickas till kundens intressenter via SMS och email. Perfekt för produktlanseringar, företagsevent och webshop.

Data ses som en strategisk tillgång för smarta affärsbeslut, i kombination med klickbara quiz kan vi ta ditt företag till nya nivåer.

Case

WDP Game

- Expo 2020

Uppdrag

Expo2020, MCI, Emirates Holidays och WDP skulle gemensamt ställa ut på mötes- och eventmässan i Kista för att marknadsföra världsutställningen. Vår strävan var att sticka ut, attrahera värdefulla leads och möjliggöra för kunden och målgruppen att föra vidare dialog efter mässan

Genomförande

Lösning blev enkel och tydlig. Vi producerade T-shirts med QR-kod och temat ”Scanna mig och vinn en resa till Dubai”. Alla som scannade in koden fick en specialdesignad mössa och de som registrerade sig som intresserade av resan och deltog i tävlingen fick svara på 7 utslagsgivande kunskapsfrågor.

Resultat

  • 6197 spel
  • 320 unika leads
  • 210 unika mailadresser
  • Insikter i användarnas kunskap om världsutställningen Expo 2020

Vad är WDP Game?

Vi på WDP använder kraften i dopamin för att engagera, aktivera och konvertera med hjälp av vår tjänst WDP Game. I denna tjänst tar vi fram digitala quiz, personlighetstest, digitala julkalendrar och digitala utbildningar som kan användas för företag, kunder, medarbetare och partners.

Testa din kunskap om WDP Game.

Vad är gamification?

Gamification är en term och teknik som förknippats med spelindustrin sedan länge. Denna teknik har sedan kopierats av omvärlden och applicerats i nya miljöer. Genom att använda gamification kan man göra trist information och uppgifter till något roligt och interaktivt.

Populärt inom många branscher

Gamification utanför spelindustrin kan låta som något nytt, men faktum är att gamification idag används av flera stora företag för att få sin målgrupp att uppnå ett positivt, önskat beteende. Klädvarumärket Åhléns använder idén i form av olika medlemsskaspnivåer där kunden startar på nivå “Silver” och sedan kan klättra upp till “Guld” genom att vara lojal mot butikskedjan. Matbutiken ICA använder istället bonuscheckar, även känt som “badges” inom gamification. Hos flygbolagen samlar kunderna poäng för varje flygtur. Dem kallar det för “points”. Som ni kan se används denna teknik redan på många olika sätt inom en rad olika branscher.


Tre vanliga problem WDP Game kan hjälpa ditt företag med

glad man i röd tröja

Svårt att få ökat engagemang?

Istället för att låta din målgrupp agera passivt kring din kommunikation - bjud in och låt dem delta med gamification!

Ett informativt och underhållande quiz är det perfekta sättet att fånga upp användaren, skapa relationer och få insikter om din målgrupp! 

spelkonsoler på runt bord

Öka besökstiden på er webbplats?

Öka användartiden på din webbplats från sekunder till minuter genom att aktivera och engagera besökaren med hjälp av gamification.

Vad engagerar din besökare bättre om inte ett roligt och intresseväckande quiz?

kvinna i blå keps

Problem med att få folk att komma ihåg er information?

Människor kommer generellt ihåg information bättre om de kan interagera eller engagera sig med informationen.

Gamification kan på så sätt hjälpa ditt företag att bli mer “top of mind” och att ditt varumärke dyker upp mer direkt i målgruppens minne.

Se våra andra tjänster.