Merchandise

Vi har lång erfarenhet av merch i Sverige och hjälper gärna dig och ditt företag med att ta fram produkter, strategi och koncept.

Kraften i merchandise skapar både kunder och lojalitet. 63% lägger märke till merchandise. 83% kommer ihåg varumärket bakom produkten.

Hur det fungerar
1. Kreativt möte
3. Presentation
4. Genomförande och uppföljning
2. Superkrafter

Våra Client Care har alltid ett inspirerande möte, där du som kund får berätta om ditt varumärke och dina tankar.

En presentation sker med de team som är lämpligast för caset. Vi presenterar de förslag vi kommit fram till genom ett fysiskt möte eller digitalt genom vårt Teams rum.

Client Care samlar ihop alla tankar från det första mötet och sätter ihop ett lämpligt förslag för ditt varumärke. Detta sker i en grupp av olika superkrafter och där behov finns tar vi även in den digitala delen. Allt för att skapa det bästa resultatet för ditt varumärke.

Vi realiserar det vi kommit överens om och hjälper till i hela processen. Vi är noggranna med uppföljningar och har sett resultatet av värdeskapande dialoger. Hos WDP är mätbarhet av varje enskild kampanj viktig.

Case

Merchandise - PWR Racing

man i PWR merchandise
personer i PWR merchandise

Genomförande

Vi analyserade målgruppernas högst prioriterade önskemål. Utifrån insikterna utvecklade vi en webbshop anpassad för både partners och fans. Sedan toppade vi den med en ny statushöjande kollektion, merchandise präglad av hållbarhet för hela teamet.

Resultat

Nu köper partners till PWR enkelt kläder online. Allt följer företagets varumärkesstrategi. Supportrar och fans köper också kläder online på PWR’s hemsida. WDP ansvarar för betallösningar, logistik och all teknisk support. Teamet har idag enhetliga kläder som är varumärkesbyggande.

Bakgrund

I modern motorsport skapas värden för de samarbetspartners som stöttar teamet. Tydlig kommunikation och exponering av teamet är en av hörnpelarna. Därför ville PWR Racing ha kläder och merchandise som speglade teamet och deras partners stil och varumärken. Dessutom ville PWR att partners och fans enkelt skulle kunna köpa merchandise som visar deras engagemang för teamet. Och allt detta behövde man samla på en och samma plats.

Varför alla företag borde ha egen företagsmerch!

orange merchandise

Mer än tusen ord 

Ta chansen att utforma profilprodukten som berättar om vilka ni är som företag.

Merchandise är den perfekta kreativa plattformen att uttrycka vilken typ av grafisk profil och tonalitet vill ert företag vill förmedla. Don't tell me, show me! 

kvinna med WDP hörlurar

Funktionell och snygg design

Företagsmerch behöver inte endast fungera som reklamblad för ert varumärke, utan kan faktiskt vara praktiska och användarvänliga produkter.

Högkvalitativa och funktionella produkter ökar chanserna att er målgrupp använder era merchprodukter med nöje, vilket leder till ett gott helhetsintryck av ert företag.

merchandiseprodukter kaffemugg penna block

Exponering

När er målgrupp använder era företagsprodukter kommer detta leda till en ökad exponering och kännedom av er företagslogga.

Vem tackar nej till gratis marknadsföring av ens varumärke?  

Merchandise är mer uppskattat än traditionell reklam

Merchandise, även kallat profilprodukter, är en långsiktig marknadsföringsmetod som skapar en varumärkeslojalitet hos dina kunder. Eftersom företagsmerchandise oftast är en gåva är det mycket mer uppskattat hos mottagaren och uppfattas inte som traditionell reklam. Merch med en snygg och stilren design ger kunden en positiv känsla för varumärket och leder till att de frivilligt använder produkten, visar upp företagets logga och marknadsför i sin tur företaget. Det gör att du nu har en ambassadör för varumärket och detta ger ett värde som inte går att köpa.

Funderar ditt företag på att sätta igång med egen merchandise?

Kontakta någon av våra säljare på telefon eller mejl, så berättar vi gärna mer om vår merchandise-tjänst.

Datadriven merchandise

Se våra andra tjänster.