We Do Promotion inleder unikt samarbete inom datadriven merchandise

2019-10-21

Datadriven merchandise


WDP erbjuder nu quiz!

We Do Promotion (WDP) blir den första kunden med branschexlusiv byrålicens hos MillionMinds – ett helägt dotterbolag till Red Reserve Entertainment. Partnerskapet innebär att WDP kan erbjuda sina kunder möjlighet till Quiz i olika former, som ett led i deras innovativa koncept datadriven merchandise, som bygger på att framtidens merchandise baseras på en dialog med konsumenten. MillionMinds kan i sin tur erbjuda sina kunder merchandise för att ytterligare öka engagemanget i deras quizkampanjer. Red Reserve Entertainments dotterbolag MillionMind och merchandisebyrån We Do Promotion har precis inlett ett nytt spännande partnerskap med tydliga synergieffekter för båda företagen. WDP hjälper företag att bygga långsiktiga relationer med sina kunder med såväl fysisk som digital merchandise.

Mätbart och ökat engagemang

Med MillionMinds quizprodukt Quiz Widget kan vi erbjuda möjligheter till ökat engagemang och öka värdet av merchandiseprodukten då detta blir en gratifikation på engagamanget konsumenten visat för varumärket. Detta ser vi ytterligare förstärker varumärkets position. Quizplattformen ger också möjlighet att mäta resultatet genom statistik, datainsamling för vidare bearbetning och på köpet få konsumentinsikter säger Sofie Källström.
MillionMind kan i sin tur nu erbjuda sina övriga kunder möjligheten att addera olika sorters merchandise som priser i tävlingar eller erbjuda merchandise på annat sätt, och därmed öka engagemanget i sina quizkampanjer ytterligare.


Startskottet för byrålicens

Alla nya samarbeten är roliga, men detta är extra spännande. Dels utgör det startskottet för vår byrålicens och dels kan vi erbjuda våra kunder ytterligare en metod att få engagemang – merchandiseprodukter, både fysiska och digitala. Exempelvis i samband med mässor kommer det att utgöra en riktigt stark kombination. Dessutom uppskattar vi verkligen den kreativa delen av samarbetet med We Do Promotion, där vi redan från början har en uppsjö av idéer och upplägg tillsammans säger Olav Törnblom, VD för MillionMind.