Digitala mässor -Tillfällighet, komplement eller framtid?

2020-11-16

Digitala mässor - Tillfällighet, komplement eller framtid?

Dagens samhälle står mitt i en stor förändring. Det som tidigare varit självklart som att umgås och att resa, gå på spännande event och stora mässor har i år blivit något vi alla måste tänka kring hur vi ska förhålla oss för att inte bidra till ökad smittspridning. Kontentan av denna utveckling har tyvärr skapat mängder av inställda event och mässor, där många företag och hela branscher tappat viktiga affärer och mötesplatser där de tidigare har genererat nya kunder, ny kunskap och nya medarbetare.


WDP tänker innovativt

Men vi anser att det är i motvind man får bäst fart under vingarna och hela teamet på WDP älskar att tänka innovativt. Digitaliseringen har därför fått en extra stor roll i vårat bolag för att vi ska kunna hjälpa företag att generera innovativa lösningar för att fylla det stora hål som distansering har skapat.


WDP gästar Branschkollen

I Branschkolls tidigare poddavsnitt från WDP Inovation pratade vi om vad Gamification är. I dag är det dags att berätta om hur vi kan hjälpa företag att använda Gamification för att öka både synlighet och försäljning oavsett om vi fysiskt kan delta på mässor eller inte.

Lyssna gärna på hela avsnittet med Maria och Rogers insikter kring digitala mässor och ca 15 minuter in på avsnittet hittar ni mer information kring Gamification från WDP innovation. Finns på Branschkolls podd på Spotify.

Gå till podden