Dags att skapa en destination i världsklass!

2020-11-13

WDP Destination


Vad gör en bra destination?

Det hjälper inte att bara ha en bra och spännande destination för att få en ort att växa och blomstra. Vet ingen om att den finns, eller är resan till destinationen dålig, befolkningen less på turister och personalen oengagerad?  Då kommer upplevelsen med all säkerhet inte kännas hundra och chansen att besökarna kommer återvända eller be sina vänner åka dit kommer bli betydligt lägre. Det är inte för inte som Disney har renlighet och service högst upp på sin lista tillsammans med grym fingertoppskänsla både vad gäller den fysiska och digitala marknadsföringen. Men för ett litet företag på en liten ort kan det vara svårt att påverka i alla led och själv bekosta dyr marknadsföring, därför har vi på WDP specialiserat oss på just helheten.


Vi knyter ihop kommun med lokal befolkning och företag

Vid varje projekt gör vi en gedigen förstudie av hela orten som ligger till grund för en genomarbetad strategi. Vi finns sedan med och projektleder genom hela genomförande-processen och vid uppföljningen. Genom att förstärka varumärken, arbeta med värderingar och värdskap, knyter vi ihop kommunen, befolkningen på orten och de lokala företagen, vilket skapar en enorm styrka där alla inblandade står som vinnare.


Starkt team bakom WDP Destination

I teamet för WDP Destination kan vi bland annat stolt presentera Magnus Nilsson som har en gedigen erfarenhet inom besöksnäringen som tidigare VD för Kolmårdens djurpark, ordförande i Svensk Turism och vice ordförande i Visit Sweden samt varit ansvarig för att ta fram den nationella besöksnärings strategin och byggt upp Åre till den attraktiva ort som den är i dag.

Tillsammans genom vår innovationskraft kan vi nu hjälpa både stora och små orter att skapa tillväxt genom att väva ihop helheten och promota destinationen på ett modernt och kraftfullt sätt.

Vi kan destinationsutveckling.