Våra digitala tjänster

Med våra tjänster GAME och PLAY kan vi skapa ett värdefullt digitalt erbjudande till dina kunder. Med GAME skapar vi engagerande digitala spel som sedan omvandlas till datainsamling, konverteringsanalys och användarinsikter. PLAY erbjuder dig ett nytt sätt att marknadsföra produkter eller tjänster. Interaktiva och personaliserade videos som distribueras ut genom sms eller mail hjälper till att leda in dina kunder till slutmålet.

a cool girl in a gameroom
High resolution video. Making of a digitala video. WDP Play. Creating user engagement
A digital camera in a red colored rooma hall of videogames. An arcade
Leaderboard with visual names a videogame controller on a purpel backgrounda ps4 handcontroller in a pink room
a visual description of We Do Promtions marketing planan elemnt to apply visual description and effekts. A pink trianglean elemnt to apply visual description and effekts. A pink triangle

GAME

GAME är ett flexibelt digitalt verktyg byggd för att aktivera din organisations målgrupp genom gamification. Det går att utforma som ett gamifierat quiz, certifieringsmetod för medarbetare, personlighetstest och den senaste uppdateringen - en kalenderutmaning. Du får värdefull data på dina användare i realtid som vi sedan exporterar för er att fylla på er databas med.

Gamification (spelmekanismer) ökar spelarens engagemang genom att stimulera hjärnans belöningssystem så att dopamin utsöndras. Detta resulterar oftast i att besökarna spelar flera gånger, delar sina Game med sina vänner och spenderar lång tid med ditt varumärke.

Gamification triggers:
Poäng- Tid - Topplista - Bonus system

Våra olika speltyper

Game widget

Prova tjänsten

Personality

Prova tjänsten

Game Widget är uppbyggt på gamification (spelmekanismer) som ökar spelarens engagemang genom att stimulera hjärnans belöningssystem så att dopamin utsöndras. Detta resulterar oftast i att besökarna spelar flera gånger, delar sina Game med sina vänner och spenderar lång tid med ditt varumärke.

  • Tävla om poäng
  • 8 olika frågetyper
  • Möjlighet att inkludera video
  • Smart dela-funktion som ger bonuspoäng och extra spridning

Personallity - Ett spel där deltagarna får svara på frågor som resulterar i en personlighetstyp. Perfekt för dig som erbjuder olika produkter eller tjänster och vill veta mer om din målgrupp.Även ett perfekt verktyg för att skapa intressanta insikter i din egna organisation.

  • Skapa oändligt många perosnlighetstyper
  • 4 olika frågetyper
  • Möjlighet att inkludera video
  • Dela-funktion
  • Digitalt diplom

Ett engagerande sätt certifiera nyanställda eller medarbetare. Att använda gamification ökar inlärningsförmågan, helt enkelt ett roligare och smartare sätt att genomföra viktiga certifieringsprocesser. Inkluderar ett delbart diplom i slutet för extra spridning och engagemangsskapande.

  • 7 olika frågetyper
  • Möjlighet att inkludera video
  • Digitalt diplom

Utforma din egna digitala kalender och fyll den med quiz, tävlingar och egna erbjudanden. Engagera din målgrupp under en längre period. Varje dag får deltagarna öppna en lucka som innehåller det du vill erbjuda. En banbrytande möjlighet att skapa interaktiva kampanjer under en längre tid.

  • Anpassa varje enskilda lucka med frågor, erbjudanden, länkar eller egen HTML.
  • Visa topplista, vinnare, regler och priser under kalenderns gång

Game Widget

Game Widget är uppbyggt på gamification (spelmekanismer) som ökar spelarens engagemang genom att stimulera hjärnans belöningssystem så att dopamin utsöndras. Detta resulterar oftast i att besökarna spelar flera gånger.

Prova spel

Personality

Spel där deltagarna får svara på frågor som resulterar i en personlighetstyp. Perfekt för dig som erbjuder olika produkter eller tjänster och vill veta mer om din målgrupp. Även ett perfekt verktyg för att skapa intressanta insikter i din egna organisation.

Prova spel

Academy

Ett engagerande sätt certifiera nyanställda eller medarbetare. Att använda gamification ökar inlärningsförmågan, helt enkelt ett roligare och smartare sätt att genomföra viktiga certifineringsprocesser.

Prova spel

Calender

Utforma din egna digitala kalender och fyll den med quiz, tävlingar och egna erbjudanden. Engagera din målgrupp under en längre period. Varje dag får deltagarna öppna en lucka som innehåller det du vill erbjuda.

Prova spel

Hur det fungerar

Steg 1.

a visual desription of how a service works

Vi implementerar er grafiska profil. Med färgkoder, typsnitt, logotyp och bildmaterial skapas helhetskänlsan av din organisation hos användarna.

Steg 2.

a computer, a phone and a deskotp showing WDP Game

Vi skapar spelet med det innehåll som du som kund har efterfrågat. Därefter erhålls du länkar, QR-kod och iFrame för att distribuera ut spelet i valfria plattformar.

Steg 3.

two different phones showing the result of a digital quiz

Den roligaste delen! Spelet är live och användarna utmanas i dina frågor. Där får de tävla om poäng, certifieras eller prova sina personlighetsdrag beroende på hur spelet är utformat.

Steg 4.

a desktop presenting a leaderboard

När användarna svarat på samtliga frågor får de ett resultat i form av en tävlingsinriktad leaderboard, ett diplom eller vilket personlighetsdrag de har! En slutgilitg dopaminkick för de som har deltagit.

Steg 5.

an analasys board showcasing different KPI aspects

WDP Profilservice sammanställer all data från spelet - Vilka som deltagit, hur varje enskild del i spelet har presterat, resultat på spelet och massor av fler KPI:er. Detta distribueras till dig i en excelfil så att du enkelt kan fylla på din databas.

Steg 1.

Steg 2.

Steg 3.

Steg 4.

Steg 5.

a visual desription of how a service works
a computer, a phone and a deskotp showing WDP Game
two different phones showing the result of a digital quiz
a desktop presenting a leaderboard
an analasys board showcasing different KPI aspects

Vi implementerar er grafiska profil. Med färgkoder, typsnitt, logotyp och bildmaterial skapas helhetskänlsan av din organisation hos användarna.

Vi skapar spelet med det innehåll som du som kund har efterfrågat. Därefter erhålls du länkar, QR-kod och iFrame för att distribuera ut spelet i valfria plattformar.

Den roligaste delen! Spelet är live och användarna utmanas i dina frågor. Där får de tävla om poäng, certifieras eller prova sina personlighetsdrag beroende på hur spelet är utformat.

När användarna svarat på samtliga frågor får de ett resultat i form av en tävlingsinriktad leaderboard, ett diplom eller vilket personlighetsdrag de har! En slutgilitg dopaminkick för de som har deltagit.

WDP Profilservice sammanställer all data från spelet - Vilka som deltagit, hur varje enskild del i spelet har presterat, resultat på spelet och massor av fler KPI:er. Detta distribueras till dig i en excelfil så att du enkelt kan fylla på din databas.

Vårt paket

Pris: 50 000:-

1. Personlig workshop med media-teamet
3. Distribuera vart du vill!
4. Genomgående analys och uppföljning
2. Media-teamet producerar, du lutar dig tillbaka.

Ett fysiskt eller digitalt möte med vårt media team där vi tillsammans formar grunden till quizet - idé, mål, design och frågeställningar.

Vi skapar länkar, QR-koder och iFrames så att du som kund kan välja hur du vill kommunicera quizet (hemsida, intranät, nyhetsbrev, email och sociala medier t.ex.). På så sätt kan du bearbeta din målgrupp där den befinner sig för att nå bästa resultat!

Media-teamet skapar din efterfrågade speltyp efter önskad grafisk profil (typsnitt, bildmaterial, färgkoder och logotyp) och frågor. Därefter skickar vi ett förslag för godkännande och genomför eventuell korrigering innan spelet går live. Vi eftersträvar alltid att leverera en produkt som når över dina egna förväntningar

Vi realiserar det vi kommit överens om och hjälper till i hela processen. Vi är noggranna med uppföljningar och tillhandahåller insamlad data efter avslutad quiz-kampanj. Hos WDP-Profilservice är mätbarhet viktigt.

Prova WDP Game!

Kontakta oss

Tips på anvädningsområden

Användingsområdena för gamification är oändliga. Beroende på hur du vill optimera ditt quiz finns det utmärkta möjligheter att applicera för interna organisationsfrågor eller externt i marknadsföringssyfte. Här är några av våra favorittips på hur din organisation kan använda GAME för ökat internt engagemang.

Code of conduct

Policys – viktiga, men kanske inte alltid så tillgängliga. Genom att skapa interaktiva quiz gör man det både roligare att hålla sig uppdaterad på olika policys och lättare att komma ihåg det man lär sig. Quizerna kan skickas ut till personalen via mejl eller läggas upp på intranätet. För att öka engagemanget ytterligare kan man göra det till en liten tävling med topplista – kanske mellan olika avdelningar?

Säkerhetsrutiner

Se till att medarbetarna får information och utbildning på ett roligt och peppande sätt, samtidigt som ni får svart på vitt på om informationen når fram eller om det behövs mer utbildning genom att följa upp den detaljerade statistiken.

Onboarding

Välkomna nyanställda till organisationen genom att låta dem läsa in sig på organisationen och nya områden med gamification och roliga quiz. En bra och positiv start!

Veckoquiz och tävlingar

Bygg employer branding och få era medarbetare att samlas runt veckans quiz. Kanske som en mjukstart på veckan på måndagar eller som en skön avslutning på fredagen? Kombinera underhållning och utbildning och få igång en ”snackis” i teamet. Ofta lika uppskattat som lärorikt.

Rapporter och återberättelser

Gör kvartalsrapporter och årsberättelser till ett event att samlas runt så att fler läser dem! Med en rolig quiz-tävling på intranätet kan man bygga intresse och sammanhållning. Vilken avdelning har bäst koll? Kan vd svara på frågan om sig själv? Dela gärna ut ett roligt vandringspris eller kanske biobiljetter eller en bok till vinnaren.

Förändringsarbetet

Gör ett test om vilka drivkrafter varje medarbetare har och analysera resultatet. Hur ser gruppens resultat ut och är det olika på olika orter? Ta upp det på ledningsnivå eller i individuella utvecklingssamtal.

GDPR och andra regelverk

Vem har inte slitit sitt hår över GDPR eller upplevt att frustration över att behöva ta sig igenom kilometervis av torra dokument? Hjälp dina medarbetare att hålla ångan uppe med ett roligt och relevant quiz-test som belöning för att de lyckats ta sig igenom dem! Samtidigt får både de och ni kvitto på att de har tagit till sig de kunskaper de behöver.

Jubileum och firande

Gör det mesta av ert jubileum genom att skapa ett quiz om företaget och er historia. Ordna en rolig tävling och tävla gärna ut något unikt som som bara kan vinnas vid detta tillfälle – en produkt med ett roligt tryck eller ett fint diplom med högtidlig överlämning till exempel. Dela gärna upp quiz-tävlingen i en intern och en extern version och låt både medarbetare och kunder tävla!

Kampanjkalender

Skapa mervärde och återkommande trafik genom en spännande julkalender eller en veckokalendern fylld med erbjudanden, quiz och tävlingar. Här har du chansen att väva in samma tänk som i punk 1-8 men som en återkommande aktivitet som du kan dela upp dag för dag. 

PLAY

En digital tjänst som erbjuder interaktiva videoutskick, det hjälper dig att nå ut till dina medarbetare eller kunder på ett personifierat sätt genom personliga sms eller mail. Välj om du vill skapa en personlig känsla genom att exempelvis skicka en hälsning i samband med en gåva eller om du vill göra en kampanj där dina mottagare blir ambassadörer för ditt varumärke genom att dela kampanjen med sina vänner.

Hur det fungerar

Steg 1.

a visual desription of how a service works

Vi implementerar din grafiska profil i videon.

steg 2.

an animated crowd of twelve

Vi gör även filmen och utskicken personliga genom att nyttja befintlig data du har om dina medarbetare eller kunder, så mottagaren känner att utskicket är direkt riktade.

Steg 3.

two phones with a picture of a girl on it

Vi lägger in klickbara länkar i filmen som leder mottagaren direkt till en landningssida, en gåva, en produkt eller till intranät för vidare information eller konvertering.

Steg 4.

a phone with a girl

Därefter distribuerar vi ut videon via sms eller mail för att de skräddarsydda aspekterna ska aktiveras.

Steg 5.

an analasys board showcasing different KPI aspects

Till sist tillhandahåller vi er data på hur videon har presterat. Öppningsfrekvens, visningar och antal mottagare.

Steg 1.

steg 2.

Steg 3.

Steg 4.

Steg 5.

a visual desription of how a service worksan animated crowd of twelvetwo phones with a picture of a girl on ita phone with a girlan analasys board showcasing different KPI aspects

Vi implementerar din grafiska profil i videon.

Vi gör även filmen och utskicken personliga genom att nyttja befintlig data du har om dina medarbetare eller kunder, så mottagaren känner att utskicket är direkt riktade.

Vi lägger in klickbara länkar i filmen som leder mottagaren direkt till en landningssida, en gåva, en produkt eller till intranät för vidare information eller konvertering.

Därefter distribuerar vi ut videon via sms eller mail för att de skräddarsydda aspekterna ska aktiveras.

Till sist tillhandahåller vi er data på hur videon har presterat. Öppningsfrekvens, visningar och antal mottagare.

Vårt paket

Ordinarie pris: 50 000:-

Välj mellan animering eller en personlig videohälsning.

1. Personlig workshop med media-teamet
3. Personaliserad distribution
4. Uppföljning och analys
2. Tre, två, ett, interaktivt!

Ett fysiskt eller digitalt möte med vårt media team där vi tillsammans formar grunden till videon - idé, mål, design och övriga önskemål.

Namn, titel, årsförbrukning, företag, avdelning, födelsedag, favoritfärg. Några exempel på de datavariblarna som vi kan implementera i videon och skapa en personaliserad upplevelse för mottagaren. Vi distribuerar ut videon genom sms eller mail med din organisation som avsändare. Ett riktat budskap i handen på mottagaren.

Vi vill lyfta fram kärnan av ditt budskap och strävar alltid efter att skapa en video som din målgrupp förstår och tilltalas av. Därför erbjuder vi både animering och en studioproduktion. Med en avslutande touch som heter duga omvandlar applicerar vi klickbara valmöjligheter för mottagaren att göra i videon..

Vi kartlägger kunddata och analyserar händelseförloppet med målet att öka konverteringsgraden, försäljningen och varumärkeskännedomen för våra kunder.

Kontakta oss

Case

PLAY

- HP

Uppdrag

HP skulle göra en aktivering med elgiganten. Det man ville åstadkomma var att genom SMS nå ut till sina kunder och erbjuda kampanjer på skrivare genom en klickbar länk.

Genomförande

WDP Profilservice skapade en kreativ process där man ville få kunderna att få en känsla av HP-skrivaren, och samtidigt bli nyfiken på att veta mer. Vi producerade en video med kreativt inslag och producerade strumpor till alla som köpte skrivaren. Distributionen var denna gång via SMS vilket innebar att mottagaren enkelt kunde få erbjudandet i telefonen.